Var kanskje litt forvirrende forklart. Det jeg mener er at ved små raske belastninger vris ikke bindingen langt nok ut av posisjon til at støvlen løser ut. G3 forklarer det greit i en av sine videoer her:http://www.genuineguidegear.com/life/video/onyx-retention
Før i går hadde jeg ikke opplevd at bindingen løste ut før den skulle. På vei ned opplevde jeg at hælen rett og slett var løs, og det viste seg at bindingen hadde gått over i tur-modus. Usikker på hvorfor dette skjedde, men i og med at det bare har skjedd en gang antar jeg at jeg med et uhell kom borti spaken på vei opp eller noe sånt. Uggent er det uansett, og om det skjer igjen begynner jeg å tvile på bindingen.
Jeg tror grunnen til at den går for å være bedre på breie ski enn dynafits bindinger er at den holder bedre på støvlen, og er kraftigere bygd. Man kommer også noe høyere i Onyx, noe som kan gjøre det lettere å svinge større tyngre ski. Dette sammen med at hælstykket er designet mer med tanke på nedfarten, enn hos dynafit, gjør bindingene til et bra valg for de som prioriterer kjøreegenskaper over vekt. Dynafit har DIN opp til 12, men om man ikke veier en hel masse er det greit å slippe å justere så høyt. Arrester meg gjerne på dette om noen av dere som kjører dynafit er uenige i dette.