Endelig fått meg tak i ett par Armada JJ 185.. Etter x antall timer med leiting i inn og utland.. Utrolig Happy!!
Nå er spørsmålet hvilken binding jeg bør gå for.. Er 177, og 75-80.. (stoffskifte som en kanin) Renner vel ikke hardest i bakken, men liker å dra på.. Ingen høye dropp, to til tre meter.. Har hatt Gotama, Fritschi, Tornado, og denne setupen har aldri sviktet(solgt nå).. Syns bindingen virker slarkete når jeg drar på, og vil gjerne ha noe stivere.. Med andre ord jeg vil gjerne ha noe jeg kan utvikle meg i.. Vil gjerne prøve å presse vekten noe, siden disse vil brukes til toppturer når det er drømme forhold..
Har lyst til å presse vekten med enten dynafit, eller onyx men er redd skia er for brede.. Har lest en del, både her og på andre forum, og blir ikke helt klok på dette.. Har sett at flere bruker Dynafit med utbøyde stoppere på bredere ski enn JJ, er dette noe problem eller det bare å kjøre på? VPG forslår Onyx på ski bredere enn 110, men det finns jo ikke stoppere større enn 110 på hverken onyx eller dynafit.. Onyxen har dessuten fått litt blanda mottagelse, så om noen har noen erfaringer er jeg veldig nysgjerrig..
Siste utvei blir Baron om det viser seg at det er eneste utvei.. Blir en veldig tung setup med Dynafit Titan som er støvelen som blir brukt uavhengig av bindingsvalg..
Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger!!