Hvis du har lyst å kjøre mye ski er Offpiste-linjen på Øytun en kjempelinje å gå. Går der selv i år, og tives virkelig godt.Vil bare si en ting, som mange lar avgjøre skolevalget. Om skolen er kristen eller ikke, må du ikke tenkte på i det hele tatt! Det er minimalt med tid som brukes på det, i forhold til andre ting.Hvis du vurderer Øytun er det flere linjer som kan passe hvis puddersvingene er viktig. Offpiste er den spesialiserte linjen som gir den mest ekstreme kjøringen og fokuserer aller mest på skikjøring. Her er det terrengsykkel om høsten, og ski om vinteren, og thats about it. Dette gjør at du blir god på de tingene du driver med, men hvis du vil drive med mye forskjellig er det kanskje ikke den linjen du vil trives best på. Forøvrig synes jeg personlig det er fantastisk få drive med to ting som både gir fart og spenning, og balansetrening.Hvis du har lyst å drive med flere forskjellige ting kan kanskje Flyt-linjen være ett godt alternativ. Her får du elvepadling, surfing, havkayakk, kiting, klatring og skikjøring. Der er det både ski og snowboardere, noe som også passer deg hvis du også liker å kjøre brett.Øytun reiser ikke til alpene i regi av skolen, men har i stedet toppturer i Lyngen og Sarek, samt andre steder. Hvis alpene er en nødvendighet, har du en uke med prosjektperiode der du kan gjøre det du vil. Tror du vil få langt mer ut av en tur til f. eks Sarek, noe det ikke er så lett å få til senere, enn "nokk en alpetur".Øytun er forresten en ren friluftslivskole, noe som gjør at det blir et miljø hvor alle er gira på å dra på tur, og å være ute i friluft.

Forøvrig har jeg hørt særdeles mye bra om Nordfjord. De har en del forskjellige linjer med mye skikjøring der og, men har ikke satt meg så mye inn i det. For meg var liksom Offpiste eneste alternativet. I likhet med Øytun er det en ren friluftslivsskole, med mange spennende linjer. Tror ikke du velger feil der heller altså;)