Jeg har med solbriller med utskiftelige glas, jeg bruker de på turen opp da jeg blir veldig varm med goggles. Og på turen ned hvis jeg mister goggles'ne :grin
Jeg har ikke med førstehjelpsutstyr, bare gaffa (eller sportstape, men jeg syns gaffa er bedre) - hvis ikke det kan fikses med gaffa da er det så alvorlig at jeg får ringe luftambulansen :wink
Jeg har aldrig med rep. utstyr eller trinse, det går som regel at fikse med gaffa :wink
Ellers har jeg:- ekstra votter (vanligvis bare et ektra par i gruppen)- vindsekk- stegjern- isøks- rygskinne hvis ikke denne er innnbygd i sekken- håndledsbeskyttere (kjører snowboard)
Hvis det er en vanskelig rute eller jeg er i tvivl om jeg kan kjøre/droppe linjen:- karabin- klatresele- 30 meter 6mm tau til rappel- linescoper, en kikkert på 60 gram til at se linjen jeg skal kjøre (http://www.opticsplanet.net/brunton-7x18-echo-pocket-scope.html)- kompakt kamera til at ta bilde av linjen så jeg kan huske den når jeg står på toppen- walkie-talkies
Jeg har med Suunto klokke med kompass og høydemåler. Blir det whiteout er det greit at ha høyden i tillegg til retningen, hvis ikke jeg har med GPS da.