Ryggen på nordre skagastølstind er ikke den seigeste, men blant det seigeste, sommerstid. tungt og gå i kostant ur. har gått alle toppene i hurrungane, noen flere ganger. Glemte en en vesentlig ting i forrige innlegg. Det er at om forholdene tillater det (snø) så bør du også ha god sikt, er skummelt med stup ned mot skiers right, en må holde flanken noelunde hvor en går opp, for det er bratt også ned i skagadalen. Så tåke/skyer som det er mye av der bør ikke være med den dagen du velger og gå tur.. Snakket faktisk med en som hadde prøvdt seg på dyrhaugsryggen i helga som var. Kun fra nedre dyrhaug det er kjørbart. Så skal du på tur i området så ville jeg utsatt 2000 metringene til våren. Erfaringsvis så er det somregel ikke den beste plassen og stå på ski tidlig på sesongen. Hurrungane har mye fantastisk kjøring og by på men da fra slutten av mars og langt ut i juni. Om så du fortsatt vil ta turen er nok lauvnostind plassen med best forhold. Du kommer ikke helt opp på 2000m men en super tur.. Hvorfor ikke ta turen til Jostedalen (50 min fra turtagrø) eller sogndalsdalen. her har vi hatt knall forhold siden november. litt tynt noen plasser, men løssnø til pungen om en leter rett:) og da er det 14 dager siden siste snøfall wink Anyway, vill du så absolutt til et avblåst og isete hurrungane nå, så tenk været der skifter på minutter, du er ofte alene på denne tiden av året. Tro meg vi har testet ut området tidlig vinter mang en gang. Bor kun en god time fra området, men venter med første topptur der til ultimo mars.