Jeg bruker Storetind med Voile 3-pin cable og Scarpa T4. Et oppsett jeg er meget fornøyd med. Voile-bindingen minner mye om den gode, gamle Telemar Super bindingen fra Rottefella, men er hakket kraftigere. Det flotte med disse bindingene er at de kan brukes som en tradisjonell 3-pin binding uten kabel/vidje. Det er supert når du går de lange, flate strekken inn mot det forjettede land 
Ellers tror jeg neppe du kan finne noen ski som passer bedre for aktiviteter i grenselandet topptur/langtur enn Åsnes Storetind. På fellefronten har jeg klippet ned kortfellen og bruker den kun som erstatning for festesmørning i relativt horisontalt terreng. For de kraftige stigningene holder disse under ingen omstendighet mål, her er det G3 Expedition eller tilsvarende som gjelder.
Scarpa T4 er støvler som passer utmerket til dette oppsettet, de er komfortable, varme og tåler turer og overnattinger i ekstremkulde bedre enn lærstøvler. Vær obs på at det er lett å få gnagsår på fremsiden av leggen med disse støvlene, selv løser jeg det med fohåndsteiping av de utsatte stedene før langturen.
Lykke til