Det ble Fischer BSX 129 med Rottefella Chili binding og Alpina 2175 støvler. Det ble Fischer pga uslåelig godt tilbud på de.Har gått noen turer nå i jula og er meget godt fornøyd.

Skiene bærer godt, svinger godt og er lette å fine å gå med. Spennet i skien er riemlig gjevnt, og gjør at skien svinger bra. I dag var det 30+cm med fast løssnø nedover og de var stabile og fine å kjøre med.På flatene får jeg ikke like god glid som kompisen med vanlig smørespenn. Spennet i Fischer skia er såpass mykt at jeg subber smurningen godt nedi og får litt dårligere gli. Der det er løst eller ugjevnt merkes imidlertid ikke forskjellen så godt. Og det er jo tross alt løst og upreppet føre skien er laget for. Dermed lite problem. Men racingski blir det ikke.Jeg har gått både med festevoks, og feller. Begge deler er fint.

Ved montering la jeg merke til at man ikke skal ha så mye større føtter en 43 i 179 lengen på skia. Hælklossen på Chili bindingen stikker nesten utenfor det flate, litt opphøyde, forsterkede område til bindingen. Skulle man hatt str 45 i den lengden ville nok klossen gått litt utenfor. Men det ville nok gått.

Totalen blir at jeg er meget godt fornøyd med skia, og de vil nok gjøre en bra jobb til det jeg kommer til å bruke den til.