Må si meg uenig med skimachine, jeg merker rimelig stor forskjell på briller til 200 og til over 1000. Hvis man betaler litt mer slipper man ?tåke? på skyfrie dager og får en bedre ?glasskvalitet? Selv så bruker jeg Scott Ransom, ikke fordi de ser kulest ut eller er det kuleste merke, men det er de som passer hode og hjelmen best. Eneste svakheten den har, er at feste for stroppen er noe spinkelt, men ellers en suveren goggle.
Oakley er generelt gode goggles, men de har litt for smal "synsvinkel", synes jeg. Dette er selvfølgelig individuelt....Oakley wisdom skal være en god brille, så den kan du prøve.
Polariserte glass til goggles finnes sikkert(mener Oakley har), men personlig har jeg aldri sett det helt store behovet. Dette glasset tar bort refleksjoner fra horisontale flater(hav), så med mindre du bruker goggles når du fisker, tror jeg du kan stå over dette.
Utskiftbare glass er det en del produsenter som har, blant annet Oakley. Det er en fordel å kunne skifte glass etter lysforhold. Det man må huske på er at en goggle ikke forandrer på de faktiske forholdene. Man kan ha en så dyr brille man bare vil, men hvis det er overskyet og flatt lys, vil man aldri få den samme følelsen som ved optimale lysforhold.