Sitat skimachine:Bytter du til at-såle, vil ikke duke være like optimalt, og forskjellen til en dynafit binding bli marginal. (Usikker på om at-sålen til factor tar dynafit)

</p>

Factor har AT-såle med Dynafitfester i tillegg til DIN-såle.<p>Ok, jeg kan være enig at en gummiert (f.eks Vibram) AT-såle vil, totalt sett, gi mer friksjon i en AT-binding enn en DIN-såle.Så lenge AT-frontbindingen har en "anti-friksjonsplate", som f.eks Duke, Naxo21 og Fritschi har, er min skierfaring (basert på de tre bindingene) at AT- og DIN-såler fungerer tilsvarende godt.

Når det gjelder tyngre utstyr gir bedre kontroll: Nja. Under noen forhold, ja, mens under andre, nei :-)

Sitat skimachine:Er du fornøyd med factor'ene? 130 stivhet med gå funksjon virker bortimot ideelt for et side-country oppsett.

</p>

Er stort sett fornøyd, selv om jeg kjørte (les: tryn) i stykker en støvel i fjor. (Fikk ny på garanti). Enig at stivheten (130) "bare" er et tall. Synes kanskje de er litt høye i bakkant. Er også litt usikker på om Pebax-skallet blir litt vel mykt når spennene dras til hardt i forhold til hvordan de klemmer om foten. Gåfunskjonen opplever jeg som veldig god (har dog bare testet andre varianter i butikk).

<p>Sitat skimachine:I offpiste tror jeg uansett ikke at disse forskjellene er noe man bør henge seg opp i.

</p>

Enig :-)Selv om både Duke og Dynafit tar en til toppen og ned igjen, er de laget til forskjellig bruk. Sånn sett skal det bli spennende å se hva Trab og Salomon (rykter?) kommer med i løpet av de neste sesongene.

<p>Sitat Hussi:Dette var ett spørsmål jeg selv stilte meg, etter som jeg jobber i sportsbransjen og trenger å vite det. Tok dermed kontakt med 7blåner/vpg for å få en avklaring på dette. De anbefaler kundene sine å velge andre bindinger om skien måler over 110mm.

</p>

Oki, skal bli spennende å se hvordan det funker med Dynafit på mitt nye oppsett med 120mm midje.<p>Det er vel mulig at for så brede ski, mot hardt underlag, vil momentet om bindingene øke, noe som vel kan være uheldig for bindingene hvis festene sitter for smalt. Ingen erfaring enn så lenge med dette, så spekulasjon fra min side.