Hei alle sammen,i dag var jeg på toppen etter 95 flotte minutter i oppoverbakke.Blå himmel, sol, noen minusgrader og svak vind. På toppen blåste det ganske mye og det var kaldt!Snøen på toppryggen så veldig annerledes ut i forhold til da Lars Thomas var der: vinden har skapt enormt mange "sastrugi" (= sopp-lignende formasjoner, mellom 20 og 60 cm høye) og dette gjør det vanskelig både å gå opp og ikke minst kjøre ski nedover.Dette var begrenset de 30-40 høydemeter på toppen av fjellet.Nedenfor for dette området var snøen meget bra å kjøre på: kompakt underst og cirka 10 cm kornete løssnø på toppen.Jeg kjørte på utkanten av renn nr.1 (mot tårnet), der forholdene var best. De andre rennene hadde mer "sastrugi".Det siste "henget" før det flate, åpne partiet i bunnen av fjellet var gjennomblåst og mange steiner "tittet frem": der ble det sakte kjøring og full konsentrasjon for å redde skikantene. Det gikk veldig greit.I lavskogen var kjøringen veldig bra, med god snø.Knall dag, ingen andre å se, bare meg og fjellet...