Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bubøttnøse
#166412 02/11/2009 5:44 PM
Knuffe Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei,

Er det noen der ute somhar kjørt østveggen på Bubøttnøse? Dette er vel en av de fineste nedkjøringene i Hemsedal om man liker bratt terreng. Har sett påden lenge og har planene klare, men lurer påomdet er noen somhar erfaring eller god info å dele.

Om dette er ditt hemmelige sted trenger du ikke bekymre deg. den er uansett ikke for gjennomsnittskjøreren, hverken med tvillingtupp, rando eller alpin rigg, så det blir ikke køkjøring der i vinter heller.

Kan det stemme!?
Knuffe #166413 04/11/2009 11:52 AM
Knuffe Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Kan det virkelig stemme at ingen av alle de hardcore innfødte, helgekrigerne, sesongboere/bumser har kjørt eller har pålitelig info om et lite fjell i Hemsedal?

Det er jo hverken vanskelig tilgjengelig eller spesielt vanskelig så man skulle tro det var fler enn meg som har sett på denne veggen. Alle som har vært på Svarthetta i nogenlunde vær må jo ha lagt merke til den...

Re: Bubøttnøse
Knuffe #166414 04/11/2009 12:32 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har ikke selv kjørt den men har set på den flere gange. Men jeg kjenner en del skikjørere i Hemsedal så jeg kan høre med de om de har litt info om Bubøttnøse, et par av de har kjørt i Hemsedal i mer enn 20 år :cool

Re: Bubøttnøse
Knuffe #166415 03/12/2009 11:30 AM
Entusiast
Entusiast

Jeg har hørt med et par av de jeg kjenner men de har aldrig kjørt den!!Hehe, jeg ble og litt keen på den da jeg så den :grin

Jammen overraskende...
Knuffe #166416 03/12/2009 3:24 PM
Knuffe Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

at ingen har kjørt denne vakre veggen. Men kanskje de lokale, helegkrigerne og bomsene ikke er så hardcore alikevel!? Dette er selvfølgelig bare tøv.

Jeg har sett på denne veggen i noen år og har alltid kjent dragningen. Bratt, eksponert og lett tilgjengelig er jo en gullegod combo synes jeg. Desverre har det aldri passet med føret når jeg har prøvd meg, så det er blitt med tanken så langt.

Nordøst hellingen gjør at det tar lang tid før førefallet, og solen får aldri påvirke snøen i noen særlig grad. Dessuten er den så bratt at det ikke legger seg voldsomt mye snø, så man må nok ha litt flaks (eller forsøke seg mange dager/uker på rad) for å treffe med føret. Forhåpentligvis fører dette til at snøen ligger lenge slik at man kan klatre og kjøre den trygt en gang ut i mai om det kommer mye snø.

En ting er sikkert; jeg skal kjøre den vegen en ang i tiden!

God tur om du kommer deg av gårde før meg Michael!