Kjører Coomba med dynafit nå (181). Skiene er veldig allround: dvs veldig pålitelige men ikke gode på noe og ikke dårlige på noe. Synes de er litt kjedelige - de mangler litt feedback. Coomback'en flyter nok enda bedre.Har BlackCrows Corvus med dukeVedr. duke/dynafit:Hvis du kjører med rando-sko er det ikke merkbar forskjell mellom bindingene når du kjører, bortsett fra oppbygningen. Bruker du alpinsko blir kombinasjonen med duke stivere.

Jeg oppfatter dynafit som veldig robust. Har mindre tro på duke... ser for meg at den ikke er så sterk i gå-mode.

Utløsning: Begge to har høy nok din. Din 12 holder hvis man ikke er veldig tung eller er villig til å offre bena ved et fall. Jeg oppfatter dyanfit som tryggere ved seine vridninger (bein-brekker-snø), men mindre trygg ved hekt. Det er noe jeg tror.Dynafit krever litt mer forsiktighet når den tas på: is måfjernes.Dropp: har sett folk i parken på tryvann med jibbeski og dynafit...men jeg ser nok for meg at hvis du ofte dropper mer enn noen meter så er duke bedre. Hvis du velger dynafit-bindinger med eldre design, så kan de poppe ved dropp. Det gjelder ikke comfort eller vertical bindingene.

Den eneste grunnen til at jeg har duke på corvus'en er for å kunne bruke alpin-skoene.(Ski: tror generelt sett man velger for brede ski....men jeg skal ikke kaste noen stein....)