jeg kjører coomba med dynafit (12). Jeg synes dette er en veldig bra kombo, ihvertfall når tuppen kan gjøre jobben i løssnøen (nå må forsesongen blir de litt flaksete på hardt føre). men de bærer praktfullt i snøen, og er ikke altfor tunge å få med oppover (ift størrelsen). selve skien er myk foran, men stivere under skoen og bakover.
dynafit er overlegent å gå på, iforhold til duken. Den er også god nedover, om du legger litt penger i en sko av det litt stivere slaget. hvis du går for den billigste skoen, vil du merke stor negativ forskjell til duken. Duke har ikke god gåfunksjon: for lav oppbygning til skoen når det virkelig er bratt, og ellers tung og upraktisk å skifte mellom gå og kjøring. for meg er duken en binding for bakkekjøring kombinert med trasking utenfor bakken. derfor, for rene toppturer er det dynafit som gjelder. veldig robust, og løser skjeldent ut (har gjort det ett par ganger på noen drops..). Fritschi er en skjør plastikk binding, så den vil du heller ikke ha.
har veldig troa på de nye skia til k2, men har ikke fått prøvd dem enda. hardside/coomback virker spennende. kjøp ihvertfall en ski med litt bredde, det får du igjen for nedover. coombaen er vel 102, og det er ingen problem med dynafiten.