Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
"Bake" Black Diamond innersøvel
#166260 15/10/2009 7:59 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Noen som har erfaring med å bake innerstøvlene fra BD? Fikk et par Factorer her en dagen, og de sitter knallgodt. Det eneste er at det er ett punkt på ene innerskoen som presser en del. Tenker at dette blir mye bedre hvis jeg former innerstøvelen, men har ikke helt funnet ut hvilken temperatur jeg bør gjøre dette på, og hvor lenge. Ser det ligger mange guider ute på nettet til bla Scarpa, men på BD sine innerstøvler har BOA systemet, og dermed en plastdings som jeg er redd for å ødelegge med varme. Er det i det hele tatt noe å prøve på hjemme eller bør jeg prøve å finne en sportsbutikk som kan hjelpe meg?

Re: "Bake" Black Diamond innersøvel
Mr. Jacobsen #166261 16/10/2009 10:12 AM
Entusiast
Entusiast

Sportsbutikker som er noenlunde serviceorientert skal ikke ta noe betalt for dette...

Skal du gjøre det selv så bør temperaturen være over 75 grader men under 100, la de stå i 12-15 min. Husk å ta ut innersålene og sånt før du putter de i ovnen og å ha de oppi igjen når du skal ta støvlene på. Ikke bruk for tykke sokker heller for da kan du komprimere innerstøvelen for mye.

Re: "Bake" Black Diamond innersøvel
Mr. Jacobsen #166262 16/10/2009 10:21 AM
Fersking
Fersking

vil ikke anbefale å gjøre det selv. har ikke vært borti BD boa materiale/system eller hva det nå er så det skal jeg ikke uttale meg om. men vi bruker forskjellige typer ovner/varmluft o.s.v til forskjellige typer materialer. det som ofte kan skje om du hiver de i steikovn eller lignende er at liming kan gå opp, og at materialet ikke er laget for å tåle stekingen i en ovn og blir ødelagt. undersøk også om de er laget for hot-forming, hvis ikke er det ikke poeng i det hele tatt å varme de, da er det bare å gjøre det på gamlemåten.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå