Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scarpa T2 eller T3 i Sunnmørsalpene... thats the question
#166240 11/10/2009 8:23 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Har nå gått to sesonger på Crispi XP sko i kombinasjon med Volkl switchback bindinger. Er ikke så fornøyd med disse skoa. Går for det meste på lengre toppturer. Skoa fungerer bra på renn ned og er grei nok i oppoverbakker, men med en gang det blir flate "transport etapper" blir de altfor tung og stiv.Kjenner flere med Scarpa T2 som har gode erfaringer med disse, men er fremdeles litt redd for at de skal bli for tung og stiv på "gå-etappene", samtidig som T3'en kanskje kan gi litt lite støtte i nedrenning for en som fremdeles ikke har superkontroll på skia i høy fart.Etter det jeg har prøvd meg fram til i butikken er Crispi XP mest lik T1 modellen til Scarpa og dermed litt over-kill for meg som liker å gå litt i tillegg til å renne.

Mitt spørsmål blir da... er T2'en en bra "gå-sko" eller bør jeg gå ned til T3 og heller tryne litt mer i nedrenningen? wink

Christoffer

Scarpa T2 eller T3 gitt!!
alfabeta #166241 11/10/2009 9:16 PM
Fersking
Fersking

Hei

Jeg har kun gått med T2 og T1. Scarpa T2 er så absolutt å foretrekke på de lengre toppturene hvis terrenget ikke er veldig bratt og krevende når du skal ned igjen.

Du sier ikke noe om hvilke ski du bruker. Sikkert greit og sjekke litt rundt dette også slik at sko binding og ski matcher i forhold til bruken.

Jeg har ikke prøvd T3 selv, men kjenner folk som er veldig fornøyd med den. Hvis det er av stor betydning å inneha en kortere støvel for å oppnå større skrittlengde på oppturen kan det nok være et godt valg. Ingen grunn til å frykte at du ikke har nok støtte i nedrenning, siden du ikke har superkontroll på skia vil nok en kortere støvel tvinge fram en bedre grunnteknikk. Av en eller annen grunn er jeg litt kritisk til at innerstøvelen ikke har snøring på T3, men ikke sikkert at det har så stor betydning. Merkelig hvis det ikke er en del folk her på forumet som har erfaring med Scarpa T3.

Lykke til m valg av sko...:)

Re: Scarpa T2 eller T3 i Sunnmørsalpene... thats the question
alfabeta #166242 11/10/2009 9:28 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Bruker 'Dynastar Legend 4800' ski (184cm). Er veldig fornøyd med skia... og spesielt Swichback bindingene. Fungerer veldig godt i kombinasjonen mellom renn og gåing.

Er ikke noe ekstremkjører som kaster seg utfor de bratteste hengene... men liker veldig godt den ekstra kontrollen en stiv støvel gir. Har en mistanke om at det er T3 som er det rette valget...

/C

Trodde T3 var gått ut..
alfabeta #166243 11/10/2009 10:00 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg tror ikke Scarpa lenger lager T3. Har hvertfall ikke funnet noe om T3 på Scarpas nettsider. Nå er det bare T2 eller T4, hvis ikke man vil gå for superhøye, stive støvler, les T1. Synd, igrunnen...

får kjøpt de fortsatt!!
alfabeta #166244 12/10/2009 10:50 PM
Fersking
Fersking

Er vel sikkert riktig det at de ikke lages lengre, men de er fortsatt å få kjøpt. Feks hos Oslo sportslager.