Som andre sier er ytterstoffet veldig viktig.Jeg har brukt Norrøna Narvik i vel et år nå, og er jevnt over fornøyd med den, spesielt på grunn av passform. Jakken har Gore-tex soft-shell, som gjør at den ikke blir like "kald" og stiv som en badass XCR. Neste gang tror jeg imidlertid jeg skal gå for en slik.
Jeg ser at ytterstoffet ikke er like slitesterkt, jakken "loer" litt på enkelte slitasjepunkt. Samtidig merker jeg at velcroen utenfor den lengste glidelåsen kan bli et problem med tiden. Nevnte lås er heller ikke vanntett/tapet, men har ikke sett på dette som noe problem. Jeg savner imidlertid en vanntett lomme i den forstand at den også er vanntett/kondenstett fra innsiden. Med høy aktivitet blir det gjerne noe kondens som vil ut, og mobiltelefoner/mp3-spiller ser ikke ut til å trives særlig godt da.Jakken koster 4000 veil, men enkelte Intersportbutikker har hatt den nede i 3200.
Vil du gli inn i mengden så kan du jo gå for 71°nord-jakkene til Bergans, de er i vinden for tiden. Froståelig er det også, de ser sabla solide ut.Whiteout er det vel norrøna som står bak, så her kan man kanskje forvente samme kvalitet og service?