Skifeller "limes" på under hele skiens såle, er nesten som en del borrelås. Sitter bedre enn du tror, er nesten litt imot tyngdekraften, jeg personlig har gode erfaring med G3 sine feller. Sier bare; Ikke undervurder feller !For å få de til å passe med dine ski kjøper du feller som er like bred som skia di på det bredeste og skjærer til restene av fellene med en spesiell kniv som følger med. Men som du sier har du vanlige alpinbindinger uten gå-funksjon og da blir det litt tricky å gå med disse. Så kan løsning være å kjøp Alpine Trekkers,

http://www.backcountryaccess.com/english/home/images/graphics/trekker_boot_hirez_03.jpg

Festes i støvelen og tråkkes i den vanlige alpinbindinga. Forskjellige erfaring med disse, jeg personlig har aldri prøvd. Noen sier de funker fett , mens andre sier de er slarkete.

Truger har jeg aldri brukt på topptur, bare på snowboard, men der er det ikke noen annet valg. Men jeg tror ikke jeg ville kjørt ned med at par svære truger på ryggen. Ville i såfall valgt feller og Alpine Trekkers.