Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Anbefalinger på randonneutstyr
#166163 25/09/2009 2:25 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har følgende preferencer når det gjelder ski: Skiene skal være lette og lettkjørt i bratt terreng, god flyt, OK i bakke da det også blir noen dager der. Tips til ski?

Hva bør jeg velge av binding og sko til slike ski?

Re: Anbefalinger på randonneutstyr
yngvaldo #166164 25/09/2009 5:50 PM
Ringrev
Ringrev

Alt er relativt. Kjører du rett ned fungerer det meste når det er bratt og hardt, så lenge det er stabilt nok. Regner med at du snakker om svinger, da fungerer det meste bare det er mykt nok. Er det hardt og bratt fungerer det best med stivt og smalt. Flyt får du best med noe breie greier.

yngvaldo #166165 25/09/2009 11:09 PM
Entusiast
Entusiast

Kravstor gitt ; P

Kanskje G3 Reverend / El Hombre. Dynafit Vertical ST e vel ei grei binding på Reverend, kanskje Duke eller Baron på El Hombre. Vet ikke, kommer bare med forslag.Har kjørt Reverend en sesong, passlig grei ski det, kunne tenkt meg litt mer bredde, så der må vel El Hombre vær grei ; )

Eller så kan du bare peise på med K2 Pontoon, jeg bruker den over alt og funker fett : D Men den er har jo et passlig midjemål og inger innsving ; P

henger meg på...
yngvaldo #166166 15/10/2009 5:08 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

spørsmåla her. Skal kjøpe meg ski til topptur og frikjøring+en sjelden gang i bakke. Så da lurte jeg på greipfrukt, er pontoon(er det dissa:http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70005220) skia å anbefale og hvilke bindinger foreslår du? Har også sett på salomon lord skia, hva syns dere om det?

yngvaldo #166167 15/10/2009 11:35 PM
Entusiast
Entusiast

Skal du gå mest i fjellet og ein og annen gangen i bakken så kjøp ei allroundski med godt å rundt 100mm på midten. Pontoon funkar IKKJe i bakke og isete føre da hadde eg gått for feks Kuro eller hellbent som fungerar noko betre.

Vil anbefale deg følgande ski:

Volkl GothamaK2 ObsethedG3 ElhombreDynafit ManshuluTo sistnenvte er lettare enn dei to øverste

Kva binding angår så kjem det an på kor mykje du skal gå med dei.Skal du gå mykje i fjellet og eller køyrer pent og lett gå for dynafit sine sterkaste bindingar og stive randosko feks Spirit4

Skal du gå i fjellet litt men mest kjøre i trekk så kjøper du Duke marlker eller Baron. Det same gjelder om du skal dra på litt i fjellet og hoppe osvVær obs på at Dynafit Manaslu ikkje kan monterast med anna enn dynafit bindingar.