Har ikke så mye erfaring med arcteryx, men det er vel egentlig ingen tvil om at det er de som er best i kvaliteten. Norønna har jeg litt mer erfaring med. Kjenner mange som har levert inn jakkene gang på gang fordi gore-tex'n har løsnet, teipene har gått opp, trøbbel med glidlåsen osv. Likevel fortsetter disse folka og kjøpe norønna, og jeg tror det er fordi det ser fresht ut, plaggene er komfertable og praktiske, og fordi Norønna som regel yter veldig god service. Har selv en litt eldre jakke fra Norønna, og den måtte jeg sende inn to ganger. Første gang reparerte de ikke det de skulle(kanskje ikke kjempeservice), og andre gang fikk jeg ny.

Jeg vil ikke tro at Lofoten primaloft er det du er helt ute etter. Det er en god og varm jakke, men kanskje ikke den beste når du skal opp på fjellet. Den er nok best på toppen av fjellet og nedover fjellet. Hvis du er på utkikk etter ett alternativ til en dunjakke som tåler mer fuktighet er primaloften knall, men den er ingen jakke du bruker hele året med mindre du er på shorts - og dunisparty. En tre lags skalljakke er nok det du trenger;)

Lofoten eller Narvik skalljakke er vel egentlig ett fett. Kommer helt ann på hvor mye funksjoner du vil ha på jakken din. Narvik er litt enklere enn Lofoten, men hvor mye stæsj trenger man egentlig på jakka?

Bergans er vel ok, men hvis du vil ha en jakke ikke halve norge går med så stemmer jeg på Norønna(sikkert 1/3 som går med det:p) eller arcteryx(færre som har den).