Hei.Håper dere kan hjelpe meg litt med valg av jakke siden de fleste butikkforhandlere ser ut til å mangle kunnskap om deres vinterkolleksjon.
Jeg skal på folkehøyskole nå 20 august. Jeg skal gå en linje som heter "ski og surf". Det innebærer at vi skal drive med mye bølgesurfing og når snøen legger seg skal vi ha ski på bena. Vi renner på telemarkski og skal gå veldig mange toppturer i løpet av året. Vi renner for det meste off-piste og går opp de fjellene som har nysnø vi ønsker å signere.
I begynnelsen av året blir det mye turgåing med teltovernattinger og sansynligvis veldig mye regn. Derfor har jeg kjøpt Norrøna falketind paclite regnbukse. Jeg trenger selvfølgelig også en god regnjakke for å holde meg tørr og varm. Men for å spare litt penger tenker jeg på å kjøpe en jakke som jeg kan bruke hele året. Både som skijakke, men også som regnjakke tidligere på året. Jeg vil at jakken skal tåle mye og ikke gå i stykker av skifall og lignende. Jeg trenger også en skibukse. Jeg regner ikke med at falketind buksen er aktuell i bruk som off-piste bukse på telemark.
Håper dere kan hjelpe meg med litt priser og info. Jeg setter gjerne pris på et tilbud på en god skalljakke (til off-piste/regnværsbruk) og skibukse.
På forhånd takkStratocaster