For å få mest mulig lik følelse som en alpinbinding er det Marker Duke som er tingen. Den har DIN fra 6 til 16, og oppfører seg relativt likt en alpinbinding. Testen friflyt gjorde da de testet alpinbindinger viser at den er ikke helt like stabil som en normal alpinbinding, men jeg har til nå ikke merket noe slark på mine bindinger. Nå har jeg riktignokk kun kjørt den i slush, så kan være jeg merker noe på mer harde og isete forhold.Det klare minuset med Duke er den høye vekten og lave hælløfteren. Dette gjør oppturen tyngre, men ikke værre enn at man klarer det.

Hvis oppturen er viktig er Dynafit det beste alternativet. Den er veldig lett og etter sigende stabil. Minuset her er at du må ha spesielle sko.I tillegg har du ikke normal justering av DIN i tåen slik som på en normal alpinbinding.

Da jeg skulle velge, gikk jeg for Duke, basert på at jeg synes nedturen er det aller viktigste, og jeg har selv vært gidt fornøyd. Har ikke prøvd andre randobindinger, så litt tynt sammenligningsgrunnlag.Lykke til med valget!