Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger til BD Verdict
#165733 27/03/2009 6:37 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Har bestemt meg for å gå til investering i et par BD Verdict i 190 som toppturski for neste sesong, men sliter veldig med å bestemme meg for bindinger.Skiene skal nesten utelukket brukes til topptur, på varierende forhold, men kan være det blir litt smådropping en gang i blant.

Jeg er 65kg og 178 høy, så er ingen slugger, men er glad i stor fart og store svinger uansett forhold. Har bakgrunn fra alpint, så jeg regner meg selv som en relativt habil skikjører.

Har tenkt litt på Dynafit, men flere jeg har snakket med har frarådet dette, grunnet dårlig grep i tåbindingen. Denne kan riktignokk låses vet jeg, men er lite keen på å ryke noen knær eller lignende.

Fra mitt ståsted virker Marker Duke som det beste alternativet. Motargumentene jeg kan se for denne er høy vekt, lav hælløfter, og at jeg med min vekt egentlig ikke trenger en DIN 16 binding.

Ellers er Fritchi Freeride+ også ett alternativ, men etter å ha hørt mye om slark og vinglete bindinger er dette det alternativet jeg heller mest bort fra.

Noen som kan hjelpe meg med avgjørelsen?

Re: Bindinger til BD Verdict
Mr. Jacobsen #165734 27/03/2009 10:24 PM
Fersking
Fersking

vil foreslå marker baron eller dynafit vertical ft12 eller om du orker, vente på den nye g3 onyx bindingen. personlig hadde jeg gått for duke/baron (jeg er litt tyngre enn deg) da baron er din 4-12 og passer fint til deg. dess større areal på skia, dess større sjangs er det for at dynafit bindinger kan hoppe ut av sålen.

venter fortsatt spent på g3 onyx selv!

baron/duke er tyngre å gå opp med men du får en solid respons, noe som er viktig når du har en såpass stiv ski som verdict!

Duke/Baron
Mr. Jacobsen #165735 27/03/2009 10:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

DErsom du er tidligere alpinist bør du styre unna Fritschi og Dynafit. Duke/Baron har sine ulemper i motbakke, men kjøre egenskapene er tilnærmet en ordinær alpin binding. Så slipper du å ergre deg over raklete, upresise bindinger.

Dynafit
Mr. Jacobsen #165736 28/03/2009 3:26 PM
Medlem
Medlem

Veier nærmere 100 kg, og kjører både dynafit ST som har DIN 10, og FT som har DIN 12, og har ingen problemer med at dei er for svake..Med kombinasjonen fin opptur og ned-tur, ville eg gått for Dynafit..