Har bestemt meg for å gå til investering i et par BD Verdict i 190 som toppturski for neste sesong, men sliter veldig med å bestemme meg for bindinger.Skiene skal nesten utelukket brukes til topptur, på varierende forhold, men kan være det blir litt smådropping en gang i blant.
Jeg er 65kg og 178 høy, så er ingen slugger, men er glad i stor fart og store svinger uansett forhold. Har bakgrunn fra alpint, så jeg regner meg selv som en relativt habil skikjører.
Har tenkt litt på Dynafit, men flere jeg har snakket med har frarådet dette, grunnet dårlig grep i tåbindingen. Denne kan riktignokk låses vet jeg, men er lite keen på å ryke noen knær eller lignende.
Fra mitt ståsted virker Marker Duke som det beste alternativet. Motargumentene jeg kan se for denne er høy vekt, lav hælløfter, og at jeg med min vekt egentlig ikke trenger en DIN 16 binding.
Ellers er Fritchi Freeride+ også ett alternativ, men etter å ha hørt mye om slark og vinglete bindinger er dette det alternativet jeg heller mest bort fra.
Noen som kan hjelpe meg med avgjørelsen?