|
 G3 alpinist, G3expedition, eller BD ascension
|
Medlem
|
OP
Medlem
Fant noen tråder om dette, men de var ikke helt ferske... Lurer på forskjellen på alpinist og expedition?Eller er BD ascension bedre? Ser at noen tidligere har hevdet at limet på BD er bedre enn G3. Skal ha de på K2 Coomba 188, og er helt grønn på dette med feller og topptur, så brukervennlighet betyr noe:grin Shoot!
|
|
|
 Re: G3 alpinist, G3expedition, eller BD ascension
|
Entusiast
|
Entusiast
Har også Coomba og G3 alpinist feller. Og de funker topp. Smart festesystem. Sørg for å kjøpe de lange nok. Coomba i 188 er noe lengre oppgitt lengde.
|
|
|
 BD
|
Medlem
|
Medlem
Har begge å synest at det er bedre gli på BD sine felle, kontra G3 alpinist..... Limet e likt...
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Jeg har et par G3-feller og et par BD-feller og jeg synes helt klart at BD-fellene sitter bedre, både i bakenden og langs sålen/limet (mens G3-fellene samler opp masse snø og faller tilslutt av, pluss at bakenden alltid henger og slenger). Men jeg "modda" dem litt ved å rive av den stripa på midten som er uten lim, da satt de enda bedre...Det føles også som om BD-fellene glir endel bedre.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Har ikke hatt BD fellene, men både Alpinist og Expedition. Sistnevne hadde jeg på et par G3 ski, og brukte de litt over en sesong uten å måtte legge på mer fellelim, satt som bare juling! Kommer såklart ann på hvor du oppbevarer fellene, kommer det mye støv å skitt på dem blir limen såklart dårligere Forskjellen på de to fellen er at Alpinist har litt kortere og stivere "hår", noe som gir bedre gli fremover. Men det går IKKE utover feste! Anbefaler G3 Alpinist på det beste 
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har prøvd både BD ascension (4. sesongen) og G3 alpinist (2. sesong). Min erfaring er at BD sitter noe bedre enn G3 alpinist. Det gjelder både limet og selve festet på hard snø. G3 alpinist sin fordel er at de er litt lettere og at festesystemet foran er genialt enkelt. Synes også G3 glir litt bedre. Uansett er begge veldig bra feller. Jeg må si jeg er imponert over limet på BD. Det funker som fjell etter flere år.
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Synes jeg aner en overvekt fordel BD her. Spennende å se at det er ulike meninger om best glid:grin Per nå heller jeg da litt mot BD, selv om de blir en hundrings dyrere. Koster jo skjorta uansett ser jeg, må ut med 1450 kr for BD og ca 1320 kr for G3, noen som vet om billigere?
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat Willa:Koster jo skjorta uansett ser jeg, må ut med 1450 kr for BD og ca 1320 kr for G3, noen som vet om billigere? <p></p> Tja, det kan bli endel billigere fra utlandet, ihvertfall hvis du har tid til å vente ei uke..Nå har jeg ikke fulgt nøye med verken på tilbudene eller kronekursen den siste tida, men du kan f.eks. sjekke MEC (i Canada med OK kurs), Mountaineer (i USA, kanskje kjip kurs) eller Sport Conrad (i Tyskland, kanskje kjip kurs).
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Mec har ikke lov til å sende enkelte varer ut pga agenturer osv, og conrad blir marginalt billigere. Blir nok en tur i butikken her hjemme ja..
|
|
|
|
|
|