Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Toppturer i Trysil?
#165481 13/02/2009 5:34 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hadde vel helst ønsket meg andre steder denne helga men må vel finnes noen fine toppturer her også? Bratt og god snø, høyt og vakkert eller samme hva

Finner ingen diskujoner på dette, betyr det at det ikke finnes fine alternativer?? Tryslinger eller andre, overbevis meg. Kjør på og på forhånd takk!!

Re: Toppturer i Trysil?
tommymultisport #165482 13/02/2009 6:23 PM
Entusiast
Entusiast

Tja, du har sikkert sett hvor dominerende Tryisilfjellet er fra riksvegen når du er sånn midt i mellom Elverum og Trysil. Mao ikke noe flere fjell der. Er helt sikkert noen åser, men tviler på at det vil gi deg noen topptur opplevelse. Nærmeste er vel den nordvestre toppen/skjæret (sånn grovt midt i mellom skihytta og Fageråsen). Ca 15 min å gå hvis du sklir ned fra Trysilfjelltoppen. Og relativt lang skøytetur tilbake til skihytta. Skikjøringa er sannsynlig fjellets beste, med lengste sammenhengende henget, som på våren blir ei ganske fet renne. Men topptur ? Mulig noen lokale kan hjelpe deg mer. Er jo noen småfjell innover Ertedalen og retning Engerdal, men om det er toppturmatriell ? Ellers har du jo Rendalsølen, som jo gir 800 hm. Men lang innmarsj og relativ lang biltur. Skikjøringa er bra, med muligheter til å kjøre den feteste renna i Hedemark (som jeg vet om).

Takk,hadde vel håpet på mere optimistisk svar
tommymultisport #165483 13/02/2009 9:50 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Vært i de aller fleste fjellomeråder men av tydeligvis god grunn ikke vært her. Kjørt forbi men hukser vel egentlig bare skog

Flere erfaringer?