Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit Zzeus MF vs TF
#165276 15/01/2009 10:50 PM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hallo! Mulig det finnes en tråd om dette, og har lett både her på forumet og andre plasser, inkl Dynafit.com.Men hva er forskjellet på MF og TF ? Skjønner det har noe med matrial og stivhet ? Noe mer ? Rart hjemmesiden ikke sier mer om dette. Ser at de andre støvlene har disse også skillene.

Re: Dynafit Zzeus MF vs TF
oddefa #165277 15/01/2009 11:03 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

TF kommer med Thermo-Formable innersko 'med utrolig lang levetid'.

Kopiert fra tilfeldig webshop: 'Der ZZeus wird sowohl mit unserem neuen TF-Liner angeboten ? der erste thermoformbare Liner mit einer unglaublichen Langlebigkeit ? als auch mit einem passgenauen MF-Liner.'

oddefa #165278 15/01/2009 11:38 PM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Takk for info. Lurer på hva M i MF står for da ? Da velger en sikker TF hvis en kan. Tror den er litt dyrere også.

oddefa #165279 20/01/2009 9:45 PM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Da har jeg bestillt Zzeus med TF innersko. Har et spm. Noen som har erfaring med Dynafit og TF innerskoene ?Måtte dere varme den opp, eller kjører dere med den "rett ut av eska" ? Fått motstridene info fra de som selger skoen på dette. Må ikke hvis den sitter godt sier noen (innenlands), må sier andre (conrad). På Wildsnow (tror jeg det var) sier de at det er bare å bruke den rett fra Eska. Fullstendig klar over at litt av poenget med TF er at den kan/skal varmes for maks komfor, men usikkerhetsmomentet er hvorvidt jeg skal finne en sportsbutikk som har rett utstyr med en gang, eller prøve litt først uten. Finner jo da ut raskt om det funker eller ikke, men greit å være litt i forkant, samt høre andres erfaringer. Og ja har prøvd både Zzeus og Zzero med TF innerskoen, og førsteintrykket var at dette satt bra. Har ikke noe spesielt vanskelig fot.

oddefa #165280 21/01/2009 12:16 AM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Dette sto på Telemark-pyreenes sin hjemmeside : "The Zzeus arrives on the market with the new TF-X liner. This revolutionary new Thermoformable liner is a beefed-up alpine performance ski boot liner, idealy suited to the Zzues?s adventures. This lodenl-lined luxury liner comes preformed on a very anatomical last and can be used without being thermoformed right out of the box!" mao det motsatte av det Conrad duden skrev på mail til meg. Vil vel tro at de ikke hadde fått lov av Dynafit å ha med dette hvis dette var feilinfo. Finner ut det om en uke. TP har også en bruksanvisning hvordan en varmer Thermoliners. Litt skeptisk til å gjøre det selv. Hmmm, i denne tråden er jeg både den som spør og svarer hehe. Min tråd og bare min hehe. Nei da, ønsker erfaringer.

dude
oddefa #165281 21/01/2009 3:02 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

når du får prøvd den noen ganger må du legge ut litt info om hva du synes. Jeg vurderer å kjøpe den støvelen selv.

oddefa #165282 21/01/2009 3:29 PM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Det jeg gjøre vettu!

oddefa #165283 21/01/2009 3:54 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du kan bake selv, med vanlig ovn: http://www.wildsnow.com/72/bootfitting-for-backcountry-skiing/

Om man skal ta sjansen er en annen ting.

Hvis jeg var butikkmann vet jeg ikke hvor interessert jeg hadde vært i å bake dine Conrad/TP-sko...men det er en annen diskusjon. :wink

oddefa #165284 21/01/2009 4:11 PM
oddefa Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sitat t_dahl:Du kan bake selv, med vanlig ovn: http://www.wildsnow.com/72/bootfitting-for-backcountry-skiing/Om man skal ta sjansen er en annen ting.Hvis jeg var butikkmann vet jeg ikke hvor interessert jeg hadde vært i å bake dine Conrad/TP-sko...men det er en annen diskusjon. :wink

Har ikke sagt at jeg har kjøpt de hos Conrad eller andre utenlanske shops. Derimot sa jeg at jeg har sjekket mye, samt ringt/sendt mail til både norske og utenlanske shopper om dette. Derav ref til Conrad. VPG selger jo denne skoen på nettsiden også + noen andre norske webshops. Det betyr jo heller ikke at jeg IKKE har kjøpt de hos Conrad hehe.