Sitat Birger Holo:Problemet når man har det så fint i sitt eget område er jo at man ikke er flink nok til å sjekke ut andre områder.

Jo, der en nok slik. Selv så gjør jeg ofte heller en bra tur opp igjen når jeg vet det er kanonforhold, for da vet en hva man går til. Og de gode turene blir man aldri lei av. Ellers så ble fjorårets sesong preget av noe "forflytning" mot Romsdalen, med mye arti i Stordalen og på Trollstigen.

Ble noe OT dette, så jeg legger til:

Jeg tror, selv om man jobber i sportsbutikk så går det ikke an å vite alt om alt likevel. Og har man ikke kjørt en del på Dynafit og prøvd dette selv, så er det vel gode grunner til å anta at breie ski ikke er bra på slike bindinger, basert på ting man leser og hører, og ikke minst ser (spinkel, lett, liten binding.. skeptisk..). Har inntrykk av at erfaringsgrunnlaget med Dynafit er noe snevert i Nisse (Norge) i forhold til nedi landa. Dan på Birdos hadde ingen betenkeligheter med å montere Dynafit på skiene i hvertfall, og da måtte også bremsen "tilpasses" noe, fordi bindingen rett og slett aldri var tiltenkt slike beist.

Men selv om dette virker for meg, så kan det jo bli katastrofe for andre, jeg kan bare videreformidle mine egne beskjedne erfaringer.