Sitat jokke:Sitat Martinn:Coomba er vel en ski hvor nedturen på løst underlag teller mest. Ønsker du en ski som skal være god og gå på, kjøre i bakke med og som også skal fungere i pudder er manaslun ett bedre valg. Jeg ville ikke satt dynafit på coomban.
Hvorfor ikke? Dynafit er den stiveste toppturbindingen på markedet, hvis du lurte... Looks can be decieving!
Joda, kjenner dynafit godt og er enig i at den er overraskende stiv og gå og kjøre på.
Var kanskje litt lite presis i forrige innlegg, men det jeg mener er at Coombaen kanskje ikke er det optimale skivalget hvis man ønsker en randoski man har planer om å gå lengre turer med. Sammenligner du f.eks. vekt på Coomba og Manaslu ser du jo at de er ganske forskjellige (Coomba 174 - 3890g / Manaslu 169 - 1380g). Tar du i tillegg hensyn til målene vil du slite med å få satt på skarejern på Coombaen.
Når det er sagt vet jeg jo ikke hvor mye turgåing oddefa har tenkt til å gå, hva slags terreng eller hvor hardt han har tenkt å kjøre med toppturutstyret sitt? For som Jokke sier, FT12 er en førsteklasses binding! :-)