Ingen fasit her men som de andre skriver avhengig av hva du primært skal bruke de til.
Jeg har hatt begge og om det er topptur med mye gåing du skal ha så er jeg ikke i tvil: Dynafit er suverent mye bedre å gå med og du sparer MYE vekt. Imidlertid bør du ta 'ta han helt ut' og kombinere med lette randoski. Har egentlig ikke helt skjønt vitsen med 130+mm ski med dynafits.
Så var det ulempene da: For min del er det primært tuklingen når skiene skal på som er negativt. Nå kiter jeg endel med skiene og at bindingene ikke er skikkelig step-in på samme måte som Fritschiene er et klart savn. Iallefall når du står i kbedypt pudder og er overrigget med en hissig kite. Forøvrig litt samme utfordringen om du skal ha på deg skiene i en bratt startposisjon som tioppen av en renne. Kan av og til være tricky og få de på skikkelig i en litt utsatt posisjon.
Kjøremessig kan jeg ikke si jeg har merket noen forskjell. Begge fungerer bra når de først er på. Kjørt mye og også med rimelig stor belastning på begge typer og fremdeles ikke klart å ødelegge noen av de.
Jeg endte opp med en 'ja takk begge deler løsning'. Lette Randoski m/ dynafit til lange toppturer (Movement '74) og store planker (var etpar extreme big blocks men akkurat nå på jakt etter nye etter at de brakk) med Fritschier for kortere semi-heisbaserte greier og kiteseiling.