20 grader vil ikke få støvlene dine varme nok til å forme dem.

Jeg brukte varmluft, 130 grader i 10 minutter, oppskriften fant jeg på nettet ved hjelp av vår gode venn Google. For å unngå å svi støvlene la jeg alufolie oppetter veggene i ovnen for å unngå direkte kontakt mellom støvel og ovn.

Mens støvlene bakes er det lurt å gjøre føttene klare for koking når støvlene skal formes etter baking.Litt bomull mellom tærne samt en ekstra sokketupp slik at det dannes litt ekstra plass til tærne fremst i skoen.Man har selvsagt på seg like tykke sokker som man står på ski med, da får man maks støtte til foten.

Smell på skoene og kjør utfor på kjøkken-/stuegulv i et kvarters tid.Vel i mål etter det kvarteret er støvlene ferdig forma etter føttene dine.

Om du synes 130 grader høres skummelt ut så kan du la støvlene ligge lenger i ovnen, på lavere temperatur, detviktigste er at støvlene blir varme nok til at de kan formes.Sist dette temaet var oppe på forumet var det flere som hadde gode råd om laveretemperatur, mulig det kommer nå også, jeg har ikke tålmodighet til å bruke steiketermometer nårjeg baker innerstøvler.

og det skader ikke å følge med på støvlene i ovnen, om det lukter svidd plastikk så er det nok nettopp svidd plastikk det lukter.. :wink