Jeg har aldri vært på topptur før, men har vannvittig lyst til å prøve denne sesongen. Er ganske erfaren på slalåm (men da i preparerte løyper) og begynte med snowboard forrige sesong (behersker teknikken men holder meg foreløpig til de enklere løypene). Telemark har jeg aldri prøvd før. Det jeg da lurer på er hva jeg skal satse på på toppturen

1. Truger opp og snowboard ned? (Siden jeg ikke er spesielt erfaren hverken med truger eller snowboard så må dette nødvendigvis bli litt enklere turer)

2. Kjøpe meg telemarkski og bruke første del av sesongen på å lære meg dette? (Hvor mye tid må jeg i så fall beregne på å bli god nok for toppturer?)

3. Bruke de slalåmskiene jeg har (carving, ikke spesielt tykke) og kjøpe randonee-bindinger, eller kjøpe splitter nye ski med randonee?

Er ganske grønn på dette med randonee, har liksom alltid hatt inntrykk av at telemark er det som er best egnet for toppturer, men vet ikke om jeg har tålmodighet (og penger) nok til å bruke tid på å lære meg dette først. Alle tips mottas med takk:grin