har litt forskjellig på denne fronten.Har en North Face baltoro med fillpower 800 og en sinnsyk hette. Dette er som duden over nevner en typisk 7000 meters jakke. Dette betyr at den er forholdsvis diger. Den er upraktisk på toppturer med så liten sekk som mulig. Men herregud, skulle gjerne hartt den når jeg står i ro. Utover denne så har jeg en gammel dunjakke (600 fillpow) med hette jeg bruker til alt mulig, jobbing ute i kulden osv, snekring, graving, fisking osv. Den er tipp topp og jævli billig i motsetning til baltoroen som er jævli dyr. Jeg drar likevel ingen av disse jakkene med meg på topptur, den jeg stapper ned i 30-50 literen er en primaloft jakke med hette, de fleste lager sånne, min er fra North Face. Den blir veldig liten og er veldig varm forhold til størrelsen. Felles for alle er at de har hette, den er nesten uunværlig spør du meg, varmer så godt i nakken. ellers så er jeg fan av å ha med et par luer sånn at jeg kan bytte den dyvåte med en tørr en når jeg står i ro. Og etpar super under, skift. Uansett kjøp jakke med hette, du kommer ikke til å angre.