Det ser ut til at dere har hatt griseflaks ang valg av reisetidspunkt, se min tråd "oppdatering st.anton" i tillegg har det i dag kommet 30 nye cm og mer i vente....I bokhandlene og på turistifoen får du kjøpt en offpistguidebok med beskrivelser og merkede bilder, kan anbefales.Ellers er jeg litt skeptisk til utsagn på denne tråden, som at vi normenn er mye flinkere, vet bedre o.l. Vi ( med mange andre)gikk selv under sperringer på lavinefare 4, uten at jeg tror det var det tryggeste jeg har gjort. Så heller ingen som stoppet opp for å ta spadeprøver o.l. I tillegg er det vel få som ikke bor i omerådet som følger værmeldingene nøye i månedene før de skal ned for å ha kontroll på lagene som finnes i snøen.Man vet jo heller ikke hvordan andre oppfører seg på fjellet. Det gikk et ras på baksiden av Rendel, hvor 3 er funnet døde og en er savnet. Raset ble utløst av den savnede som kjørte ovenfor den andre gruppen.

Det finnes mye lett tilgjengelig offpiste i st.anton og omerådene rundt, spesiellt i skogen( obs. stort sett forbudt å kjøre i pga. dyr og småskog) er rasfaren mindre.

Ha en fin tur og kjør (litt) forsiktig