Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skifeller
#163747 14/03/2005 4:10 PM
skiglad Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er det noen som har erfaring med både BD og G3 som kan anbefale den ene foran den andre?

En sammenligning
skiglad #163748 14/03/2005 6:24 PM
Medlem
Medlem

Har selv bare erfaring med G3 og er veldig fornøyd, men du kan lese denne:

http://www.telemarktips.com/SkinRev.html

Synes begge er gode
skiglad #163749 14/03/2005 8:24 PM
Medlem
Medlem

Har G3 120 mm tilpasset sjøl. Sambo har BD GlideLite (tidligere Skye med blått kumønster). Begge har fungert godt et par sesonger. Holder en knapp på bakfestet til BD, men vev, lim og holdbarhet ser meget bra ut på begge.

G3 vs BD
skiglad #163750 16/07/2005 1:58 AM
Lol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

G3 har bedre gli enn BD.. Snakk om litt forskjell, men det er minimalt..

BD har sinnsykt mye bedre lim enn G3.. Jeg har G3 og må fylle på lim en gang i året hvis jeg bruker G3 lim, har derfor gått over på BD lim.. En kamerat som har brukt sine BD feller masse de siste 5 årene, aldri fylt på lim..

Ellers ingen forskjell..

g3
skiglad #163751 16/07/2005 2:16 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

har riktig nok ikkje prøvd BD, men eg har ein del turar med G3 etterkvart, og dei fungerar perfekt. Festene e bra og heng på i tjukt og tynt. Har endå ikkje hatt noke problem med limen.

BD ClipFix
skiglad #163752 27/07/2005 1:20 PM
Fersking
Fersking

Jeg har BD, har gått mye topptur med folk som bruker G3. Det jeg synes virker bedre på BD er bakfestet, har ofte måttet hjulpet G3 brukere med og feste på ny under turnen opp.. den løse "beltespenne" delen er det også noen som har mistet. Har ikke merket noen store forskjeller på gli.. Jeg har brukt fellene mye i to sesonger og limen min er super enda..

Tja
skiglad #163753 27/07/2005 5:37 PM
Fersking
Fersking

Jeg går på g3 feller, men jeg kunne like gjerne gått på Black Diamond. Som sagt har Black Diamond mye, mye bedre lim. Limet på fellene mine holdt ikke en sesong engang. Så da var det bare å ta på Black Diamond gold label lim.. En annen ting er at g3 ikke har sydd fast den bøylen du fester i skituppen, slik Black Diamond har gjort. G3 har en løsning hvor du må skjære til tuppen på fella selv, tre den igjennom bøyla, og lime den i fella igjen. Det funker dårlig på ski med butt, lav tupp. Som f. eks. Gotama som jeg har. Det som skjer da er at det kommer en jævla masse snø i det litt for store mellomrommet som er mellom skien og fella foran ved denne bøylen, og da er det ikkeno moro lenger. Det hele endte opp med at jeg sydde det selv, og jeg kan ikke sy engang. Men jeg er fornøyd jeg nå, etter å ha tatt på nytt lim, og sydd tuppen. Men da kunne jeg like gjerne kjøpt Black Diamond som har alt i orden... Jeg har også, som Kjartan sier, gått med folk som har slitt med at spennen bak på g3 lett løsner. Jeg har ikke hatt noe problem med det, men det er fordi jeg har twintip. Da sitter den som støpt.. Clipfix f. eks. passer ikke på baktuppen min. Men med så bra lim som Black Diamond har, er det egentlig ikkeno vits å ha spenne bak. Det er jo faen meg superlim. Nei, jeg tror jeg vil anbefale Black Diamond smile

hmm
skiglad #163754 27/07/2005 9:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har aldri hatt noko som helst problem med bakfestet på g3, og slik dei nye fellene er(kjøpte mine i vinter) er det heilt umulig at bakfestet kan falle av, med mindre du skjærer i gummireimen. Har ikkje hatt mine lenge nok til å uttala meg om limen, men foreløpig har det gått bra med den og

Har begge..
skiglad #163755 27/09/2005 6:00 PM
Medlem
Medlem

Har ikke merket noe problem med limet på mine G3, men de er fremdeles ganske nye. Har forøvrig hørt at de gamle modellene var dårligere. Ellers er vel G3 litt lettere pga kortere "hår" og har litt bedre gli. Frontfestet er forøvrig likt på nye BD og G3. Dette fungerer bra hvis du vet hvordan du skal kutte til (viktig å ikke ha for lang "tamp"). Evt kan du nagle det fast. (Eller sy hvis du er homo) Clipfix bakfestet fungerer bra hvis fellene er 100% riktig tilpasset i lengderetningen (les: riktig justert foran). Hvis ikke fungerer det veldig dårlig. G3 bakfestet er mer taknemlig for dårlig justering i lengden siden det kan strammes/slakkes. Denne justeringsmuligheten gjør også at det er greit å bruke fellene på ski i forskjellige lengder (selvfølgelig så lenge de passer i bredden)

Har begge..
skiglad #163756 27/09/2005 6:01 PM
Medlem
Medlem

Har ikke merket noe problem med limet på mine G3, men de er fremdeles ganske nye. Har forøvrig hørt at de gamle modellene var dårligere. Ellers er vel G3 litt lettere pga kortere "hår" og har litt bedre gli. Frontfestet er forøvrig likt på nye BD og G3. Dette fungerer bra hvis du vet hvordan du skal kutte til (viktig å ikke ha for lang "tamp"). Evt kan du nagle det fast. (Eller sy hvis du er homo) Clipfix bakfestet fungerer bra hvis fellene er 100% riktig tilpasset i lengderetningen (les: riktig justert foran). Hvis ikke fungerer det veldig dårlig. G3 bakfestet er mer taknemlig for dårlig justering i lengden siden det kan strammes/slakkes. Denne justeringsmuligheten gjør også at det er greit å bruke fellene på ski i forskjellige lengder (selvfølgelig så lenge de passer i bredden)