Hei,mh.t myke eller stive støvler er det også litt avhengig av personlig preferanse og skierfaring. Hvis du har gått mye langrenn og hører til dem som freser ned de bratteste bakkene på tynne fliser: kanskje velge i den lave/myke sjangeren. Hvis du har kjørt mest slalom fra før kasnkje noe stivere?
Selv foretrekker jeg lavere, myke støvler. Bruker T3 (97 mod. tilsvarende dgens T4) til topptur og T2 i bakke.Men nå vokste jeg opp med telemark med lærstøvler som eneste alternativ (huff, vil ikke tilbake dit).
Siden du hovedsaklog skal kjøre i prep. ville jeg vel ha valgt T2 eller tilsvarende. Prøv litt forskjellige merker hvis du kan. Hvis du har brede føtter er det mulig at Garmont er bedre da Scara kan være litt smale.
M.h.t. ski har jeg selv en forkæjrlighet for K2. Bruker selv et par World Piste, de er meget bra for kombibruk med hovedvekt på bakke, så lenge du unngår de aller mest isete hengene, der blir de for myke. Synes de oppfører seg spesielt bra i litt guffent føre (bruddskare mm) på topptur.
Uansett ville jeg ha valgt et par sånn midt på treet m.h.t stivhet og bredde.