Jeg jobber i sportsbutikk og har ringt til andre(bl.a. UTE ang erfaringer) Snakket med en på ski som hadde prøvd P12 jib og ikke hadde problemer med det.
Greien er den:
Om du setter trekkers på PX12 uten å gjøre noe med bindingen... da går det går ikke med mindre du bruker den høyeste støtten!! Da går det såvidt, men det er dritt å gå med(har prøvd... og måtte dritten brenne)
MEN....
Jeg har 325mm på mine sko og bindingen er ikke tuklet med før JEG monterte den. Når bakbindingen flyttes tilbake så mye som det går "vinner" du faktisk bortimot 5cm. Om skoen er 325mm i utvendige mål så får du da ca. 5cm å gå på. Da jeg prøvde det var det ingen konflikt mellom sylinderet og hælen på skoen. Og til deg som lurte på stopperen så var ikke det noe problem for mitt vedkommende. Den legger seg. ,
Det er så enkelt som å ta med sko og ski og prøve det i butikken før du kjøper. Jeg hadde brukt tid på det.....
Det som er å utsette på det er at du MÅ stille bindingen maks bak før tur og ergo tilbake du skal ned. Litt arbeid, men lite sammenlignet med å pakke feller ordentlig i skikkelig vind.
Må man så må man... Jeg har ikke tenkt å bytte binding med mindre du vil kjøpe min for 2600,-.
Legger meg flat for de som mener at det ikke er maks å gå med på lengre turer..selvfølgelig for Trekkers er ikke randonne utstyr... men derimot en mulighet dersom det er mye (dyrt) med to par ski. Hadde en kamerat som gikk med det i fjor uten å mukke et sekund.
Er tyngre, men skal du opp så kommer du opp!!!
God tur!!!