Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
reperasjon av tørrdrakt
#1625 10/04/2012 7:36 PM
bratman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hei hei

jeg har en tørrdrakt der mansjetten i halsen har revnet da den hang seg fast i en skrue. mansjetten er i neopren.

noen som vet hvordan jeg kan reparere den? har hørt at det også finnes lateks mansjetter og at man kan klippe dem av og lime på en ny hvis den blir ødelakt. går det ann med en i neopren og hvodan gjøre jeg det? kan man lime lateks på neopren?

noen som vet om et sted eller har en link til en butikkder jeg kan få kjøpt det jeg trenger?

takk for hjelpen

Re: reperasjon av tørrdrakt
bratman #1626 17/04/2012 6:31 PM
Fersking
Fersking

http://www.xxl.no/vannsport/dykking/tilbehoer/neoprenlim-i-tube-m-kost-1033512

Hvis hullet er stort; sy det sammen (bruk mange sting istedenfor noen store) og lim sammen kantene/tråden sånn at limet dekker både stingene og hullet. Hvis det ikke funker, snakk med en dykkebutikk eller padlebutikk om reperasjon. Lykke til!

Re: reperasjon av tørrdrakt
bratman #1627 18/04/2012 7:21 AM
Medlem
Medlem

Hvis ikke det går og du vil bytte til lateksmansjett så må du fjerne alt av mansjettrester inn til selve drakten. Trikset for å lime på en ny mansjett er å få stoffet der du skal lime fast mansjetten på helt utstrekt og uten rynker. Dette gjør du ved å vrenge drakten (siden mansjetten limes fast på innsiden) og finner noe som er litt konkav og like stor som åpningen i halsen på drakten slik at du får strekt det ut rundt noe. Når dette er gjort så er det bare å påføre lim i følge limprodusentens anbefalinger, og strekke over den nye mansjetten.Kan også være lurt å lime på et slikt stoffbånd man får kjøpt i dykkerforetninger som man limer over kanten mellom lateksen og drakten etterpå. Hør med en dykkerforetning hvis du er i tvil som Øivind sier over her wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå