Har akkurat kommet hjem fra nesten en måned i sunnmørsalpene. Bortsett fra været har det vært veldig bra. De lokale sier at det er mindre snø enn vanlig, men for en som er oppvokst på østlandet var det i hvert fall nok snø. Vet ikke om jeg kan anbefale noen steder mer enn andre egentlig. Var sinnsykt bra i Molladalen, masse spennende renner, men skal du ligge der betyr det telt. Fjellene rundt Patchellhytta er fine, men har gått veldig mye løssnøskred i sørsidene, dvs at det fort blir mye klumper i nederste del av nedkjøringen. Fra smørskredtind dro vi ut et rett skred som gikk omtrent ned til hytta så er nok lite snø igjen der
Jeg fikk veldig sansen for Sætretind og. Et par renner som så utrolig bra ut, bare synd at været og snøen var for dårlig til å kjøre der. Uansett, det letteste er nok å komme seg til Standalhytta. Var ca tre kilometer å gå i slak oppoverbakke, Patchellhytta er noe lenger, men også forholdsvis slakt (mye råtten snø til å begynne med) og Molladalen er brattere og krever telt, men har etter min mening de mest spennende nedkjøringene. Uansett, det er i hvert fall mer enn nok snø i Sunnmøre til å dra på topptur!