Jeg bringer denne tråden til topps igjen. Topptursesongen har startet.
Etter å ha bodd noen år i indre Sogn, ble jeg ganske bortskjemt med toppturmuligheter. I en annen tråd på forumet har Kvamskogen blitt diskutert, men jeg er interessert i andre Bergensnære (alt er relativt...) muligheter. La oss i denne forvintertid konsentrere oss om ikke fullt så steinbratte ting. Det mer spektakulære får vente til seinvinteren når snøen har satt seg bedre. Raundalen er opplagt (glem ikke Mjølfjellet og Øykjafonn), rundt Myrdal likeså (Tarven). Gullfjellet er også nevnt. Så over til spekulasjoner over kartet:Hva med toppene i Bergsdalen? Litt få høydemeter kanskje, men man tager hva man haver: Liabukken, Kjerringafjellet, Hamlagrøhornet, Sveindalsnuten og Øyaseteggi kan alle gi 500+ hm med forholdsvis kort anmarsj. Må prøves.Mykletveitveten fra Evangersida?Bjørndalskamben i Myrkdalen?Larsfonnberget ved Oppheim?Eggjane og Karaldenuten ved Rong (sør for Voss)?Hva med Eksingadalen? Blyfjell og Kjerringanosi ved Gullbrå ser bra ut. Langeskrednovi (litt lite tillitvekkende navn) fra Øvstedalen (opp fra Bolstadøyri)?
Nok brainstorming fra meg nå...