Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Breie "høye" Randonee sko
#161865 23/10/2006 3:58 PM
Hauk1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har tips om randoneesko med bred lest? Har prøvd Dynafit aero freeride, og er litt skeptiske til de, vet de går ut en del ved oppvarming av innerstøvelen men...Jeg sliter veldig med skisko generelt både til telemark og alpint. Har brei fot og i tillegg utrolig høy vrist.Og straks er jo vinteren rundt hjørnet så begynner å haste:)

har samme problem
Hauk1 #161866 23/10/2006 4:17 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

definert som svømmeføtter.. bredde til E og D passer fint i en Scarpa Tornado.. superstøvel som jeg bruker både i bakke og topptur..

http://pistehors.com/backcountry/wiki/Gear/Scarpa-Tornado

Tornado
Hauk1 #161867 23/10/2006 4:25 PM
Medlem
Medlem

Heia kan bare si at Tornado er en flott sko som passer de fleste føtter pga termofitt innersko og de har gjort scarpa breiere en de forige modelen. Kan trygt anbefale og bruker denne skoen mye. Har en heil sesong med gåing og den funke enda....¨Lykke til ...

Tornado
Hauk1 #161868 23/10/2006 4:26 PM
Medlem
Medlem

Heia kan bare si at Tornado er en flott sko som passer de fleste føtter pga termofitt innersko og de har gjort scarpa breiere en de forige modelen. Kan trygt anbefale og bruker denne skoen mye. Har en heil sesong med gåing og den funke enda....¨Lykke til ...

ELEFANTFØTTER JA:)
Hauk1 #161869 23/10/2006 6:47 PM
Hauk1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

¨TAKK FOR TIPS! SKAL PRØVE DE SÅ SNART SOM MULIG!!!HADDE AVSKREVET SCARPA FRA START IGRUNN PGA ERFARINGER MED TELISSTØVLEEN DERES, SOM FØROVRIG ER JÆVLIG GODE MEN IKKE PASSER HELT PRIMA FOR OSS BIG FOOTS .....:)

De bredeste rando bootsa..
Hauk1 #161870 24/10/2006 2:16 AM
Fersking
Fersking

Det er faktisk, Garmont og Lowa..styr unna Scarpa om du har bred fot, du ender bare opp med et nummer for lang støvel og får problemer med gnagsår....

De bredeste rando bootsa..
Hauk1 #161871 24/10/2006 2:17 AM
Fersking
Fersking

Det er faktisk, Garmont og Lowa..styr unna Scarpa om du har bred fot, du ender bare opp med et nummer for lang støvel og får problemer med gnagsår....

helt uenig
Hauk1 #161872 24/10/2006 7:51 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg fikk mine støvler tilpasset i Cahmo hvor de har (om jeg må nevne det) god erfaring med ski og støvler. De har faktisk en ordning slik at man kan komme tilbake om det så skulle være etter 2 år å få re-fitta støvlene - Så sikre er de på sin er faring.

Det er ikke satt at Lowa/Garmont eller Scarpa er spesielt bred/smal - de har forskjellige fasonger innenfor sine serier også. En smal lang fot passer like gjerne i en Gatmont støvel og en bred klumpete fot kan gjerne ha det helt supert i en scarpa Tornado.

I bunn og grunn så er det du som skal ha støvelen - her deler vi bare erfaring med deg men ikke heng deg opp i at et merke bar er for brede/smale føtter.. Reis til et sted som har peilig - bra utvalg..

Meget bra skrevet..
Hauk1 #161873 25/10/2006 9:27 AM
Medlem
Medlem

Superfly...Som jeg skrev og hvar enige om Torando er at jeg har en noe brei fot i forhold til vanlig. Har kjørt Scarpa i alle år og har også prøvd andre sko. Men jeg ender opp med Scarpa.. Har hatt noe problemer med de andre modelene pga noe trange men alt ordne seg med tiden evt å blokke skoen ut noe feks. Kjøpe Tornadoen i fjord 06 model og jeg gikk ned en størrelse pga de har gjort skoen denne modellen breiere fremre i fotten. Dermed så passer den meg meget godt.. Men de fleste har termofitt og da er mulighetene større. Men mange men, er å oppsøke en en butikk med erfaring og prøve skoen før en kjøpe seg en type hva nå en det blir... Men igjen jeg kan gå god for Tornadoen som en meget god sko...

Lykke til ..... :-)

flotte svar folk!
Hauk1 #161874 25/10/2006 9:20 PM
Hauk1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

artig at folk engasjerer seg litt.er såklart viktig å prøve skoene ja....har tenkt å få prøvd garmont sine modeller, noen av de ser skikkelig spennende ut, noen som har erfaring med de????

Jepp^^
Hauk1 #161875 25/10/2006 9:28 PM
Entusiast
Entusiast

Har Garmont Dynamite, men er mye mer fornøyd med Scarpa. Har både kjørt/gått med DenaliTT og Matrix, og jeg må si de satt bedre på foten enn Garmontskoa.

Men dette er jo en smakssak, så jeg anbefaler at du drar i butikk og tester mange par. Det bruker å være litt forskjell på hver enkelt modell også, men med thermoliner så går det fint å støpe skoa etter foten.

Lykke til:-)

problem med støvler
Hauk1 #161876 26/10/2006 9:09 AM
Fersking
Fersking

Har også problemer med foten, vanskelig å finne gode støvler. Jeg har høy rist, bred fot, plattfot og en bøy på leggbeinet som gjør at "oglen" i ankelen tar mya av trykket. Har tidligereprøvd denali XT og dynafir FR, før jeg gikk over til garmont adrenalin g-fit. Denalien satt ikke helt bra, litt smal for min fot og litt for myk i plasten for den helt gode opplevelsen. Dynafit FR har en høy støpt fotbue, noe som er vanskelig å ordne på hvis du har høy rist og plattfot. Opplevde også denne skoen som noe smal.

Har ikke opplevd noen av disse problemene med garmont adrenalin. Kan på det sterkeste anbefale denne støvelen, passer perfekt til min fot, og er god å kjøre på, sliter heller ikke så mye oppover heller.Kan være verd å merke seg at det er kommet en ny utgave som heter endorphine, kjenner ikke noen til denne men tror den skulle være enda stivere.Det som jeg tror er det viktigste er at du går til en butikk som har stor utvalg slik at du kan prøve og sammenligne ulike støvler. Sam t å få kyndig hjelp hvis du opplever problemer.

Lykke til!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå