Er du førstegangskjøper av s/m utstyr så kjøper du selvfølgelig den nyeste teknologien og blir fortrolig i bruken av denne. En trend de senere årene er at s/m utstyret lages først og fremst for den gjennomsnittlige bruker, dette innebærer at den skal være enkel i bruk. For de av oss som tar steget litt videre og eksperimenterer med søk på analoge signaler kan min kjære følgesvenn barryvox være bra siden den kan programmeres så man kan slå av den digitale signalprosesseringen. Det skal likevel en stor mengde trening til for å mestre analoge søk, men resultatet kan bli meget nøyaktig. Den nyeste teknologien gjør det derfor lettere for folk flest å finne X-antall skredofre i et søk, jeg gjør det ved hjelp av hørsel og kunnskap om fluxlinjene til signalene, men for hvermannsen er det positivt at s/m utstyret gjør mesteparten av tenkingen.Selv lurer jeg veldig på om jeg skal anskaffe en pulse for å oppdatere meg på teknologifronten og fordi den er avansert, men samtidig kan den være enkel i bruk!