Hatt de i tre-fire år nå (dvs de første som kom på markedet )og har bare gode erfaringer med de. Har byttet bindingene over fra Rossi bandit XXX til K2 kahuna (maiden/ak enemy) som har vært "hovedskiene" mine. Har da brukt XXX skiene kun på toppturer, og savnet av kahuna (som er ei jævla mye bedre offpist ski) gjorde at jeg i vinter satte Freeriden over på de. Montert på samme stance som de vanlige bindingen (salamon) og de funker helt likt. Tenker ikke et sekund at det er randobindinger jeg har. Følelsen er helt lik. Veier også relativt mye (80 kg) og liker å røske på over kuler etc. Til dags dato ikke hatt noen problemer med hverken UBR (unwanted binding relase) eller at kjøremodusen går opp til gå modus i kjøring.Og har også en 5-6 kompiser med samme binding (inkl årets model) og alle er like fornøyde. Synes de er veldig god å gå med (har ikke prøvd Dynafit, men har lyst), selv om jeg så klart skjønner at lettere bindinger er lettere å gå med. Men med mitt valg av ski og sko (Tecnica fire diablo) viser at jeg prioriterer nedover.

PS! Feller og stor baktupp ikke noe problem. Fellene sitter fast uten bakfeste så lenge fellene går litt opp på baktuppen og ok med lim. Har i hverfall ikke hatt noen problem med dette, dog har jeg nye feller, så muligens kan det bli et problem. Utfordringen ligger mer i framtuppen, men med et par cm duck tape lar dette seg løse raskt. Oi..langt innlegg gitt. God topptur sesong for alle enten vi tenker vekt eller ei-