huff, disse onde, onde menneskene med penger som er ute etter å skade folk, ødelegge naturen og rane til seg alt de kan, haha. Uten å gå nærmere inn på denne spesifikke utbyggingen (ettersom jeg ikke kjenner detaljene rundt og dermed ikke inntar noe standpunkt) så synes jeg at mange gode initiativ, pågangsmot og visjoner har en tendens til å bli klubbet ned og avfeid som kapitalist-ditt og miljøødeleggende datt uten en fornuftig debatt i dette landet. Satsing og progresjon er nærmest skjellsord. Disse krisescenariene tror jeg sjelden blir tilfellet. Man kan faktisk finne mange vellykkede eksempler utenfor denne potet-nasjonen. I dette landet med bortimot endeløs natur burde det være rom for både uberørte toppturer samt heisbasert adkomst i spektakulære omgivelser uten at det ene skal gå utover det andre. Vi er fremdeles milelangt unna Europeisk og amerikansk utbygging. Hvorfor ikke tilrettelegge for å få flere til å være turister i eget land på en rafinert og moderat måte når vi har så mange og gode muligheter?