arbeidsplassene som blir skapt rundt selve skitrekket vil være sesongpreget, og kanskje ikke de arbeidsplassene frister mest når det gjelder å få folk til bygda. Men selvfølgelig vil 100mill inn i kommunen skape mer aktivitet, ingen tvil om det. Men slik ståa er nå er det vel ikke vanskelig å få seg jobb i Rauma?!!
Turen på kirketaket blir aldri det samme hvis man skal gå steinberget mens man hører hiphop over høytalerne fra skitrekket, og summing fra maskinene! Sånn er det bare..
Bildene fra Målselv gir et inntrykk av et middelmådig anlegg, og et skitrekk på steinberget blir fra mitt synspunkt også et middelmådig anlegg! Hvorfor ødelegge et så populært område med middelmådighet, når bedre middelmådighet er bare noen mil unna, på Bjorli! Jeg hadde aldri problem med å ta skibuss til og fra Bjorli flere ganger i uka for å drive aktiv skisport da jeg var yngre. Og det er ikke vanskeligere nå..
Og de i kommunen som sier at vi må ha et slikt trekk fordi vi er verdens beste kommune for naturglade mennesker, dermed er det en "rett" at alle skal komme seg på ski.. De kan jo start med å ta seg en tur på Skorgedalen og støtte det skitrekket vi har der, og som gir utfordringer nok både for familier og for de som har lyst å kjøre løssnø.. Det er 10 min lenger å kjøre fra Ånd, og har mer familievennlige priser enn det ISKI kommer til å få.
Romsdalen må ikke selge sjela for noen skarve millioner, det minner meg om vestlig påvirkning i afrika. Lovnader om gull og grønne skoger, mens de som sitter å drar inn pengene sitter utenfor Raumas grenser.