For det første: Skjønner ikke all den klagingen på Fritchi bindingene. Har hatt 2 stk på flere par ski, + at mange av skikompisene mine har det. Og alle oss er fornøyde. Og alle prioriterer turen ned. Men vi synes også at bindingene funker som bare det oppover (minus bratt traverseringer på hardt føre, men tviler på at andre bindinger er å mye bedre). Ingen av oss er lettvektere og jeg tror vi kjører relativt hardt med hopping/dropping der det trengs. Også til vanlig alpinanleggkjøring. Som sagt hørt bare godord. Skal dog sies at jeg kommer til å sette Duken på mine nye ski (Hellbent, tviler på at det blir noen lang turer på disse, i såfall god trening, men kommer til å teste de i Canada til vinteren og evt sette de over på toppturski etterpå).

Og det andre; Prioriterer du turen ned setter du bindingene på dine favorittski. Jeg har Fritchien på et par K2 Kahuna (Maden), mao fete ski. Koser meg oppover og nedover. Har også lyst til å prøve komplett dynafit oppsett, men da for å teste hvor fort jeg kan gå opp. Mer en utholdenhetssøkt enn topptur i min bok,uten at jeg legger noe negativt i det. Ser ikke bort i fra at jeg en dag skaffer meg dette, med blir ikke med meg på godtoppene.