Kanske menigløse ord, men kjører selv med et rando oppsett og alpint oppsett. Ser ikke poenget med på sumo, maiden, xxl eller annen feit ski med rando binding. Kjøper du en dyr og feit ski for heftig kjøring mister du mye av egenskapen på skien som du ville fått med en sikkelig alpin binding. Prisen er blir også bra dyr. 6000-7000 kr for ski + 2500-3500 kr for binding. Alpin bindiger for du for 1500-2000 kr. Rando sko er også betraktelig dyrere enn alpin støvler etc. Dette blir sykt dyrt. Valutaen for skien blir ikke det samme som med vanlig binding fordi du kan bare utnytte 75 % av skiens engenskap.

Kjøp heller en billigere og lettere ski. Kjører selv på Rossignol B3 med fritschien freeride pluss. Det funker og jeg svever i pudder snø. Men det er ikke den skien jeg tar frem på god dager for å si det sånn.

Jeg kjøpte fjorårets ski til halv pris og kjøpte årets binding for å kompensere litt. Pris 2500 kr for ski og 2900 kr for bindingene. Husker ikke helt hva jeg betalt for moms, men det ble ikke dyrt.

Se heller hva du ønsker å kjøre, kan være litt vanskelig å finne en mellom ting. Er du usikker på oppsettet. Kjøp heller med alpin binding og vent til du har penger til et nytt oppsett. Da slipper du steiking og banning på fjellet for binding er fuckt.

Det er kjøreopplevelsen som er viktig? ikke utsyret?

Man kommer altids fram!