Det er helt korrekt at gummisålen på randonesko kan påvirke bindingsutløsningen -litt avhengig av hvilken binding hvor mye. På tornadoen og Hurricane til Scarpa kan du bytte ut gummien under tåballen med hardplast for å rette på dette.

Jeg kommer til å kjøre Marker Duke på en kraftig ski i år, og vil bruke den nye Dynafit Zzero (4-klyperen) på den (en randosko). I mine øyne en mye bedre kjøresko enn Tornado. Hvis jeg får problemer med at bindingen ikke løser ut, kommer jeg til å modifisere skoene på en eller annen måte. Ellers har Dynafit laget en sko i PU (samme materialet som i mange vanlige alpinsko) som er ganske tung, men mye bedre å gå med enn vanlige alpinsko. Jeg mener at 99,9% kan finne en randosko de vil finne stiv nok til å virkelig dra på med!

Selvfølgelig kan du gå i alpinsko, det har jeg også gjort mye, men jeg synes ikke det er spesielt stas sammenlignet med randonesko.

Marker Duke er laget for både alpint og Randonesko den også. Den funker også bedre på alpinsko enn Fritschi, da fronten har to stiller -ett for randosko og ett for alpinsko. Randosko har nemlig tykkere såle enn alpinsko, og alpinsko på Fritschi får dermed en liten glippe på Fritschi. Småplukk selvfølgelig...