Er sterkt uenig med forrige innlegg. Må ikke finne på å ha Dynafit på så breie ski (Sumo). Har ikke prøvd det selv, men en kompis hadde Dynafit på et par Maiden-ski (som er atskillig smalere enn Sumo) og det var et sant helvete.

Er dessuten også uenig angående Fritschien. Har selv hatt nærmere 150 skidager på de siste to generasjonene med Fritschi Freeride og har ennå ikke kjørt de i stykker. Har dog hørt at de kan være litt kjipe mot folk som er tunge (tjukke?) eller kjører veldig hardt. Da er nok Duke en bedre binding, men vær opmerksom på at det ikke er en rando-binding men en alpin-binding med gåfunksjon.

Har selv Fritschi Freeride på et par Line Prophet 130. Selvsagt flekser det en del, men jeg er relativt lett (drøye 70 kg), og dessuten har jeg ikke behovet for det aller stiveste når underlaget er 50 cm med myk vare. Hadde alpin-bindinger på de tidligere, og det var selvsagt bedre men ikke såååååå sinnsykt mye bedre. Min erfaring er at på breie ski er det viktigere med en god alpin-sko. Tror Sumoen fort blir litt for brei for en myk rando-sko.