Sikkerhetsutstyret som 2000 meter nevnte er 100%obligatorisk. Ellers når det kommer til bindinger vil jeg anbefale Dynafitbindinger (som du helt riktig må kjøpe egne sko til) eller den nye marker Duke. Og uansett ville jeg investert i et par skibestigningsstøvler -da disse er mye bedre å gå med enn alpinstøvler, samt lettere.
Hvis du skal gå en del toppturer vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe en randonebinding framfor å slite med trekkere. Da slipper du mye banning og steiking. De er utrolig kjipe å traversere, og gå skrått med (som du må når det blir bratt nok), dessuten blir det veldig tungt, og vekt er noe du definitivt merker -ikke bare på de korteste turene.
Når det kommer til bindinger er det i mine øyne bare to alternativer. Dynafit som er utrolig lette, kjempegode å gå med, og utrolig stive og gode å kjøre med (kan sammenlignes med alpinbindinger)
Hvis du kommer til å droppe en del bør du derimot ikke velge Dynafit (du kan kjøre grisehardt med de, men det er lett at de løser seg ut etter høye dropp). Da bør du gå for den nye Marker Duke som er en ganske tung binding, men som oppfører seg helt som en alpinbinding.
Hold deg unna Fritschi og Naxo. Begge flekser mer enn Dynafit og Duke, og er dermed ikke like gode å kjøre med som disse. Dessuten går Fritschi i stykker i et bankandes kjør...