Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjælp til skivalg
#160690 01/12/2007 5:38 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hej allesammen

Bær over med mit danske. Håber det er forståeligt:wink

Da jeg er i den heldige situation at skulle købe ski, fik jeg anbefalet dette site. Og hvem bedre til at svare på ski-spørgsmål end vore norske brødre, der har så stolte traditioner:)

Jeg er 27 år, 180 cm høj, 78 kg. Jeg har stået på ski i ca. 20 uger siden jeg var 10 år. Jeg vil mene jeg er en god skiløber.

Jeg har prøvet off-piste flere gange, men det har aldrig rykket noget i mig. Når jeg er på ski står jeg på pisten (sort, nogle gange rød) 97% af tiden.

Jeg skier aggressivt korte til medium sving og er i god form (dyrker sport 10 timer i ugen).

Jeg har skistøvler, men har aldrig købt ski, så nu skal det være. De skal være til brug udelukkende på pisten, da det er der min passion ligger.

En kammerat har anbefalet Völk racetiger SL og en Nordica Dobermann Spitfire.

Er de ski helt hen i vejret og er Völk´s ski ikke for stiv til en hel dag på ski?

Alle forslag er velkomne.

Hilsen Lasse

Völkl
Dansker-Gutten #160691 02/12/2007 11:05 AM
Avhengig
Avhengig

Hei!

Det er ikke noe problem å forstå dansk! smile

Ut ifra det forteller om bakgrunn, og hvordan du kjører på ski (kort til medium sving, kun piste-kjøring), så tror jeg nok Völkl Racetiger SL vil være en meget bra ski for deg. Den krever en dyktig skiløper, men det sier du jo at du er.

Du kan eventuelt sjekke ut Völkl Tigershark 10 foot power switch. Den er litt bredere på midten, slik at du KAN bruke den off-piste, men er primært beregnet for piste.

Uansett, hvis du går på Völkels nettsider, www.volkl.com, så står det mer om deres ulike modeller der.

Re: Hjælp til skivalg
Dansker-Gutten #160692 17/01/2008 9:17 AM
Medlem
Medlem

völkl er nok en god ski ut fra det du sier=) vil også anbefale rossignol.. BC'en er jo en fantastisk ski :grin

Vølkl
Dansker-Gutten #160693 23/01/2008 4:45 PM
Fersking
Fersking

Hei. Jeg har kjøpt Tigershark 12 ft switch og er kjempe fornøyd med dem. Jeg vet ikke hva du har tenkt til og legg i ski men, de er ganske dyre.Jeg har også Atomic B5, de er faktisk ganske like og kjøre på men, rimeligere.Skal du ha en Rossi, ski (BC) da anbefaler jeg de nye Stitz bc skia. Overraskende gode i bakken og funker sykt bra i snøen.Vidar Liahagen.

Sykt
Dansker-Gutten #160694 23/01/2008 6:24 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat kvisten:Hei. Jeg har kjøpt Tigershark 12 ft switch og er kjempe fornøyd med dem. Jeg vet ikke hva du har tenkt til og legg i ski men, de er ganske dyre.Jeg har også Atomic B5, de er faktisk ganske like og kjøre på men, rimeligere.Skal du ha en Rossi, ski (BC) da anbefaler jeg de nye Stitz bc skia. Overraskende gode i bakken og funker sykt bra i snøen.Vidar Liahagen.

gode ski, etter hva jeg har hørt! (Tigershark, altså)

Men huff for en prislapp. I Norge så koster de vel rundt 12-13.000,...?

Selv vurderer jeg å kjøpe nye ski når jeg er i Sveits i mars. Men skiene fra Rossi som du nevner (Stitz) har jeg ikke hørt om. (Og jeg følger bra med)

Jeg skal sjekke opp litt rundt dem. Det er en bra allroundski jeg vil ha; som funker bra både i bakke og off-piste.

Forresten
Dansker-Gutten #160695 23/01/2008 6:30 PM
Avhengig
Avhengig

Det kan kan ikke være Rossis Scratch Steeze du mente...?

Rossi
Dansker-Gutten #160696 23/01/2008 8:04 PM
Fersking
Fersking

Hei. Jo ,ehhh, liten skrive leif fra meg. Det er Steeze jeg mente. Fargesprakende men kule likevel.De koster også forholdsvis mye men, jeg syntes de var gromme.Mine har justerbare bindinger og kan prøves hvis ønskelig. Jeg bor nord for Oslo men, er MYE i trysil. En bekjent har ett par til salgs som er ubrukte (enda) i 184 lengde m/bindinger montert.Ja, Tigershark skia er DYRE. Tror 12 switch skia koster i overkamt av 15,000. Sykt men,sant.Vidar liahagen.